Artickles in English
TOIMETAJA VEERG
EPIFANIO SOOVITAB
ARHITEKTUURI OLEMUSEST
Vilen Künnapu
NOERDLINGEN
Udo Kultermann
MIS ON TANTS?
Eve Apro, Aharona Israel
HARRY PYE POSTKAART LONDONIST
Harry Pye
TEATER ON REAALSUS, FILM ON ILLUSIOON
Juhan Ulfsak
MINU VIDEOTEEK
Peeter Simm
MOEST JA ELUST
Reet Ragini Aus
MINU PLAADIKOGU
Holger Loodus
RABA
Leena Torim
EPIFANIO INTERVJUU URSULA LIBLIKASEGA
KULTUSE KORRALDAJAD –
KÕIGEPEALT VALIGE ENDALE JUMAL!
Reiu Tüür
GUY ALLOTTI MAALID
MEESKOND
|
MINU PLAADIKOGU
Kui toimetajahärra tegi mulle ettepaneku kirjutada oma plaadikogust, tundsin end kimbatuses olevat. Järsku tundus, et 21. sajandi viiendal aastal on sõna „plaadikogu“ justkui devalveerunud, jäänud ilma oma aupaistest ja väärikusest. Kui 90ndate algul võisid tunda end plaadimäel juba paarikümne plaadiga tegijana teiste seas, siis aastal 2005 omab iga tõsisem muusikahuviline oma arvutis soulseek’ist või kazaast tõmmatud enneolematut muusikakogu, millest kümne aasta eest poleks julgenud unistadagi. Ühe mu hea tuttava fonoteek arvutis sisaldab ligi 20 000 muusikapala, ja see pole midagi enneolematut, piire seavad ainult arvutite kõvaketaste mahud ja viitsimine asjaga tegeleda. Aga mul, hmm, on vinüülid. Kas see erutab kedagi? Ja kassette on ka, kastidesse pakitud, seisavad pööningul. Kõige enneolematum isiklik plaadikogu, mida minu silmad on näinud, oli minu endise bändi endisel mäned˛eril (“Dallase” mäned˛er – toim). Ta ise ei viitsinud enam eriti plaate kuulata, oli need samuti hoolsalt pappkastidesse pakkinud ja keldrisse viinud. Seisin seal ladu meenutavas keldris ja püüdsin orienteeruda meeletute kastivirnade vahel. Viidad „soul“, „jazz“, „brazil jazz“, „female brazil“, „africa“, „funk“, „german rock“ kastidel pidid olema teejuhiks müstilisse muusikamaailma. Vaatepilt oli äärmiselt aukartustäratav. Ja nii need plaadid seal seisid ja keegi neid ei kuulanud. Hiljem mõtlesin, et kui inimesel on piisavalt palju plaate, siis ta ei pea enam neid kuulama, need on tal „sees“. Ja ta võib kellegi õnnelikuks teha ja oma plaadid ära kinkida. Seetõttu olin veidi pettunud, kui meie mänedzer meile ainsatki plaati ei loovutanud, dubleerides meie jaoks põnevamaid neist kassettidele.
Lugesin üle, mul on plaadiriiulis ligi 200 vinüülplaati, sama palju on kuhugi pakitud. Nende seas on vaid mõned üksikud haruldused. CD-sid ei viitsinud lugema hakata, sest ei tea ju, kas CDR-e peaks ka arvestama või mitte. Arvutis, Shared Files–folderis on mul mp3-dena 2349 muusikapala, ligi kümme korda vähem, kui mu tuttaval.
Neid ma tavaliselt kuulan. Vinüülid on riiulis, pisut tolmanud (viimati ostsin nende sekka lisa pool aastat tagasi kuskilt Berliini täikalt), neid on jällegi huvitav vaadata, sest mp3-sid kuulates kipub ununema, kui tähtis osa on muusika juures selle pakend. Tegin nende seas väikese revisjoni, et jätta sõelale mõned, mis läbi aastate olulised on tundunud.
- Pink Floyd, „The Piper At The Gates Of Dawn“
- Iron Butterfly, „In-A-Gadda-Da-Vida“
- Apelsin, „14 Lugu“
- Kraftwerk, „The Man-Machine“
- CAN, „Delay“
- The Velvet Underground, „VU“
- „Spacer Brzegiem Morza“, valik Poola estraadi
- The Modern Jazz Quartet, „Third Stream Music“
- Nancy Sinatra & Lee Hazlewood, „The Hits of Nancy & Lee“
- Billy Bragg, „Talking With The Taxman About Poetry“
- Steely Dan, „Countdown To Extasy“
- Beat Happening, „You Turn Me On“
Holger Loodus
Holger Loodus
oli kunagise ansambli “Dallas” eestvedaja, praegu teeb ta bändi nimega “Mirabilia”. |