Epifanio
Epifanio 1 Epifano 2 Epifanio 3 Epifano 4 Epifanio 5 Epifanio 6 Epifanio 7 Epifanio 8 Epifanio nr 9 Epifanio nr 10 Epifanio nr 11 Epifanio 12
Epifanio 13 Epifanio 14 Epifanio 15 Epifanio 16 Epifanio 17 Epifanio 18 Epifanio 19 Epifanio 20        
Igasugune tagasiside on teretulnud. KONTAKT: augustkunnapu@gmail.com
800

Articles in English

TOIMETAJA VEERG

EPIFANIO SOOVITAB

MINU PLAADIKOGU
Anna Kaneelina

MINU RAAMATUKOGU
Fred-Erik Kerner

INTERVJUU VAIMSE MENTORI MARIA-REENEGA
August Künnapu

INTERVJUU KESK-EESTI MEEDIUMI MARGUS MARIPUUGA
August Künnapu

Valik el – MArone M luulet ja tÄhelepanekuid

STEPHEN ELLCOCKI MAAGILISTE KUJUNDITE VARASALV
Harry Pye

Aeg-ruumi kera
Vilen Künnapu

KAS VAIMSUSEL ON NIMI?
Mathura

INTERVJUU JAMAICAL RESIDEERUVA KUNSTNIKU TARRVI LAAMANNIGA
August Künnapu

Intervjuu noore Tartu maalikunstniku INGMAR ROOMETSAGA
August Künnapu

PORTRETEERIDES PORTREETEERIMIST
Jan Kaus

Valik Kai Kitse luulet

A. G. Belli tetraeedrilised tuulelohed

MEESKOND

Intervjuu noore Tartu maalikunstniku

Ingmar Roometsaga

Ingmar Roomets. Foto: Luisa Greta Vilo

Ingmar Roomets. Foto: Luisa Greta Vilo

Mis on vaimsus?

Minu jaoks on vaimsus teekond enda jumaliku olemuse ja kõrgeima potentsiaali juurde. See rännak on armastuse, siiruse ja autentsuse taasavastamine, mis nõuab endast südame põhjatusse soppi sukeldumist ja endaga ausaks jäämist. Arvan, et sellel rajal õpime julgemalt elu omaks võtma – kogu seda inimeseks olemise ilu ja valu. Minu jaoks sümboliseerib vaimsust näiteks sibula koorimine, kus kiht kihi haaval vabaneme traumadest ja varasematest piiravatest uskumustest.

Kuidas olla edukas nii vaimses kui materiaalses maailmas? Milliseid vaimseid printsiipe järgid igapäevaelus?

Ligikaudu 4 aastat tagasi, kui hakkasin seda kunstnikuks olemise mängu mängima, mõtlesin kuskil tagakuklas, et äkki on mul sellega võimalik ka täiskasvanuelu kuidagi vältida. Et kunstnikuna saan olla justkui Peeter Paan ja terve elu maalida, siis kui tuju tuleb – ühesõnaga vastutust ja kohustusi mitte võtta. Aja möödudes olen teadvustanud, et kui soovin päriselt edukaks kunstnikuks saada, tuleb olla pidevas arengus ja enda mugavusstoonist välja astuda. Tuleb saada distsiplineeritumaks, järjepidevamaks ja eesmärgile orienteeritumaks kui kunagi varem. Need on aga minu isiklikud väljakutsed. Puhata ja lõõgastuda ma juba oskan. Võib-olla kellegi teise edukuseks on vaja just luua oma ellu tasakaalu läbi kvaliteetse puhkuse ja naudingu.
Minu number üks praktikaks on kindlasti maalimine. Saan enda tööna teha seda, mida armastan. Teisel kohal on meditatsioon elavat tuld jälgides. Naudin veel jooksu, võimlemist, sauna ja hea võnkega muusikat. Leian, et peaaegu igast tegevusest saab enda jaoks tegelikult mõnusa meditatsiooni luua. Sellised üldtuntud kohalolu praktika nõuanded igapäevaeluks on veel hingamisele tähelepanu toomine, keha skännimine (mida ma oma kehas parasjagu tunnen), tegevustest pausi võtmine ja ümbritseva keskkonna märkamine.

Milliseid vaimseid printsiipe järgid oma maaliloomingus? Kas oled vaimsest kirjandusest saanud inspiratsiooni mõne maali(seeria) või näituse tegemisel?

Minu maalilooming on senini olnud suuresti alateadlik puhastus ja enamasti sisekaemuslik protsess. Eksperimenteerin palju ja olen loomise muutnud väga meditatiivseks ning teraapiliseks praktikaks. Ammutan inspiratsiooni pigem muusikast. Praegusel perioodil kuulan Kristjan Järvit ja Arvo Pärti.

Su maaliloomingus on selgelt tunda nii ekspressionismi kui naivismi mõju. Kas Su loomingus on need alati võrdselt esindatud või on Sul aeg-ajalt puhtalt ekspressiivseid või naivistlikke maaliperioode?

Tunnen, et see sõltub suuresti, kuidas end luues tunnen ja mismoodi soovin ennast väljendada. Kui olen emotsionaalsem, tuleb töö paratamatult ekspressionistlik, ja kui olen rahulikumas, tasakaalukamas olekus, siis naivistlik. Arvan, et suuremalt jaolt maalin antud eluetapis rohkem ekspressiivseid töid. Vanus (27 – toim) on lihtsalt selline. Praegu katsetan vahelduse mõttes rohkem abstraktsionismiga. Esitan endale väljakutseid, panen end tundmatule alale ja vaatan, mis saab.

Ingmar Roomets. Eraldatuse illusioon / 
Illusion of separation

Ingmar Roomets. Eraldatuse illusioon.

Akrüül ja süsi lõuendil, 2020.

Ingmar Roomets. Külalised / Guests

Ingmar Roomets. Külalised.
Akrüül lõuendil, 100 x 70 cm, 2020.

Kuulud koos teiste noorte Tartu maalikunstnikega kunstiateljeesse / galeriisse Umbra. Mis teid ühendab ja mis eristab?

Olen olnud Umbra ateljee liige alates 2019. aastast, asutamisest saadik. Tahaksin tänada eestvedajaid Raido Randoja ja Rainer Palu. Tunnen, et sellel Tartu vanalinnas asuval kohakesel on minu kunstniku kasvuloos väga oluline roll. Liikmed, kes on meiega püsima jäänud on kõik erineva käekirjaga, omanäolised ja sügava kunstihingusega tegelased. Meid seob ühine eesmärk kunstimaailma jälg jätta ja tunnen, et oleme sellel teel teineteisele toeks. Nagu üks huvitav perekond.

Õpid Pallase kunstikoolis maalikunsti. Milline on sealne maaliõpe praegusel ajal?

Olen 3. kursuse maalikunsti tudeng. Praegusel ajal oleme koolis väga palju iseseisvalt pidanud ära tegema. Palju distantsõpet. Mulle on see hästi sobinud. Olen saanud rohkem vabadust eksperimenteerida ja oma asja teha. Pallasesse tulles oli osakonnajuhatajaks Kaspar Tamsalu, kes pani suure rõhu akadeemilisele joonistamisele ja maalimisele, et anda kunstnikule tugev tehniline pagas. Aasta tagasi sai uueks juhatajaks Margus Meinart, kes oskab hästi hinnata tudengite individuaalsust ja neid oma kunstiteekonnale suunata.

Kas hea kunst parandab maailma? Mil moel?

Usun, et kunstil on imeline võime meid tervendada, teadvust avardada, panna mõtlema ja tundma. Hea kunst võib anda lootust, usku ja näidata suunda. Kunst saab inspireerida meid ennast väljendama. Sel on võimalus peegeldada ühiskonna valukohti ja tabuteemasid varjust välja tuua. Arvan, et kunstil on väga oluline roll meie ühiskonna kasvus.

Kas hea kunst ja nali passivad kokku? Palun too mõni näide.

Arvan küll. Meenub kohe hiljuti KUMU-s nähtud Lembit Sarapuu näitus, kus ta kujutas oma maalidel vaimukaid tegelasi ja veidraid süžeesid, mõningate tööde puhul seda ühiskonnakriitilises humoorikas võtmes.

Ingmar Roomets. Kohtumine iseendaga / Encounter with yourself

Ingmar Roomets. Kohtumine iseendaga.
Akrüül lõuendil, 70 x 50 cm, 2022
.

Ingmar Roomets. Kodukaitsja / Home protector

Ingmar Roomets. Kodukaitsja.
Segatehnika, 200 x 120 cm, 2022
.

Kellega maailma kunstiajaloost jooksid tassikese kakaod? Millise vaimse mentori kutsuksite oma lauda?

Kunstnikest sooviksin vestelda Mark Rothkoga ja vaimse mentorina kutsuksin lauda Bhagwan Shree Rajneeshi (Osho).

Milline on olnud Su elu raskeim ja milline kergeim hetk?

Ühte kindlat hetke ei oska välja tuua, aga üldiselt arvan, et kõige raskem oli periood, kus kulgesin sihita ja kippusin oma elu põletama. Tol ajal põgenesin valu eest ja ei julgenud endale ausalt otsa vaadata ning omi tundeid läbi protsessida. Mul ei olnud selleks vajaminevaid tööriistu. Arvan, et olin enesega liiga karm. Ma usun, et tuleb endaga leebem olla. Kõige ilusamad ja nauditavamad hetked on mul kindlasti oma elukaaslase Luisaga (Fotograaf Luisa Greta Vilo – toim).

Milline oli maailm aastal 1022? Milline on maailm aastal 2022? Milline saab olema maailm aastal 3022?

Vastaksin jälle omamoodi. 1022 – Arvan, et minevikku on tähtis tunda, sinna mitte liigselt kinni jääda ja selles tehtud vigadest õppida. 2022 – Olevik, see on alati kõik, mis meil on ja jääb. Kõige tähtsam hetk, siin ja praegu. Annan endast igapäevaselt parima, et õppida märkama ilu enda ümber, luua rahu ja tasakaalu. Näen, et muutused on paratamatus ja võtan ette vajalikke samme igapäevaste väikeste tegudega, mis looksid paremat ja harmoonilisemat elu. 3022 – Sõltub olevikus tehtud tegudest, missugust maailma üheskoos loome.

Tutvu Ingmar Roometsa loominguga:
www.instagram.com/ingmar.roomets

August Künnapu
Epifanio toimetaja ja maalikunstnik